п'ятниця, 29.03.2024

Звіт про проведену роботу Олександра Пліви представника ГО "Фортеця" у складі Громадської Ради при ДРСУ

Державною регуляторною службою України оголошено про формування нового складу Громадської ради при Державній регуляторній службі України.

У 2015 році для представлення позиції ГО "Фортеця" з питань державної регуляторної політики до складу Громадської ради при ДРСУ було делеговано Олександра Пліву, який здійснював представництво ГО "Фортеця" до цього часу.

Олександром Плівою відзвітовано про результати своєї роботи у Громадській ради при ДРСУ та висунуто свою кандидатуру для делегування від ГО "Фортеця" на участь в установчих зборах 12 жовтня 2017 року по формуванню складу Громадської ради при Державній регуляторній службі України.

Звіт представника ГО "Фортеця" у Громадській раді при Державній регуляторній службі України Олександра Пліви:

"Вітаю шановна Фортеця! 

Дякую за те, що два роки тому довірили мені стати кандидатомдо складу Громадської ради при Державній регуляторній службі України – колишньму Держпідприємництві, у якого уряд Яценюка забрав повноваження з реалізації державної політики розвитку самого підприємництва.

Наразі оголошено про формування нового складу цього консультативно-дорадчогооргану при ДРС. Тому хочу коротко відзвітувати про основні результати своєїдіяльності у ньому і попросити подати мою кандидатуру у нову “каденцію”.
 
Отже, після обрання восени 2015 року до складу Громадської ради я увійшов до її комітету з регуляторної політики. Вже на першому ж його засіданні ми з колегами дійшли згоди, що вносити зміни до профільного закону надто ризиковано, а тому вирішили докладати зусилля для впровадження оновленої методики аналізу регуляторного (з застосуванням т.з. М-тесту), яку саме мав ухвалити Уряд.

Однак, на тому ж засіданні 16.12.2015 р., з грубим порушенням вимог регуляторного законодавства Кабмін ухвалив ще й постанову №1173 якою вніс зміни до низки інших постанов і зокрема до «Типових правил розміщення зовнішньої реклами а населених пунктах» яка має безпосередній вплив як на мою особисту підприємницьку діяльність так і на діяльність сотень тисяч інших суб’єктів господарювання, які розміщують рекламу власного бізнесу чи бізнесу своїх клієнтів.

Вже на початку листопаду мною було оскаржено урядову постанову, а при підготовці позову з’ясувалось, що уряд трохи раніше вніс незаконні зміни до свого регламенту, які й зробили можливими порушення регуляторного закону при її ухваленні.
Після відставки Яценюка, спільними зусиллями Громадської радипри ДРС, Ксенії Михайлівни Ляпіної та за особистої участі Оксани Петрівни, нам вдалося домогтися зміни тієї норми Регламенту КМУ. 

Ще трохи згодом, суд задовольнив мій позов і скасував зміни внесені постановою №1173, як незаконні - по суті таки вдалося черговий раз довести дієвість положень регуляторного закону. 

В той же час я пройшов конкурсний відбір на сертифікаційну програму Програми USAID “ЛЕВ” і після навчання співпрацюю з нею як залучений експерт з регуляторної політики. 

Залучений я до реалізації проекту Львівський регуляторний хаб, та розробки низки законодавчих актів, зокрема комплексного законопроекту “Про внесення змін і доповнень до деяких законодавчих актів щодо врегулювання розміщення зовнішньої реклами”, яким нарешті мають бути врегульовані численні проблемні питання зокрема й розміщення вивісок, які не є рекламою.
Готується до реєстрації у ВРУ дуже потрібний українському бізнесу проект Закону України “Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення захисту суб’єктів господарювання від неправомірних дій або бездіяльності дозвільних органів”, і я дуже радий що Оксана Петрівна зголосилася взяти його у свої надійні руки. Підтримує необхідністьйого ухвалення і Громадська рада при ДРС, де я його вже презентував.

Майже готовий проект Закону України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення захисту суб’єктів господарювання від неправомірних дій або бездіяльності посадових осіб при наданні адміністративних послуг», жахлива ситуація з якими думаю усім відома, а чому все так можна ознайомитись тут: http://jurliga.ligazakon.ua/news/2017/7/5/161889.htm
Наразі, на запит керівництва ДРС працюємо над законодавчим механізмом посилення відповідальності за порушення посадових або службових осіб органів державного нагляду (контролю) і якщо у когось є поради і пропозиції буду за нихдуже вдячний.
А ще у минулому році з моєї ініціативи і за підтримки профільної постійної комісії та ДРС було проведено навчальний семінар для депутатів Київської міської ради та їх помічників. Щоправда, визнаю, це не допомогло, бо регуляторне законодавство на жаль не містить надійних запобіжників проти його порушення органами місцевого самоврядування. Щиро сподіваюсь, що зможу докласти свої знання і зусилля до вирішення й цієї проблеми.

Тому, як бачите, маю ще багато незакінчених справ, які так чи інакше стосуються повноважень ДРС і прошу ще раз дати можливість взяти участь у рейтинговому голосуванні до складу її громадської ради як члену Фортеці. Також прошу колективних її членів делегувати кандидатів до складу цієї громадської ради, як це робить наш Союз ювелірів, бо разом таки легше… 

За наявності т.з. політичної волі керівництва ДРС і належної підтримки (або й тиску) громадськості та підприємницької спільноти цей орган може дієво захищати її інтереси або слугувати ефективним публічним майданчиком для цього. Нагадаю про його роль у, з горем пополам, але таки виграній нами боротьбі проти тотального запровадження РРО у 2015 році. Було багато інших позитивних прикладів, хоча, на жаль, знаємо й про не дуже приємні випадки."

 

Пошук на сайті

Вхід на сайт