п'ятниця, 29.03.2024

Лист Державної фіскальної служби України від 25.08.2015 №2219/4/99-99-17-04--01-13 "Про виконання доручення"

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ЛИСТ

25.08.2015 №2219/4/99-99-17-04--01-13

Про виконання доручення

Державна фіскальна служба України на виконання пункту 3 доручення Прем'єр-міністра України А.П. Яценюка від 28.07.2015 № 31796/0/1-15 щодо оцінки втрат громади внаслідок необґрунтованого заниження або невчасного прийняття рішень місцевими органами влади про встановлення на 2015 рік ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та земельного податку повідомляє таке.

Внаслідок необґрунтованого заниження або невчасного прийняття рішень місцевими органами влади про встановлення на 2015 рік ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сума втрат місцевих громад складає 82692,7 тис. грн., з яких втрати від необґрунтованого   заниження – 69529,6 тис. грн., та від невчасно прийнятих рішень органів місцевого самоврядування – 13163,1 тис. гривень.

При цьому станом на 01 серпня 2015 року, крім окремих органів місцевого самоврядування, які перебувають на тимчасово окупованих територіях, рішення про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, не прийнято Пединецькою сільською радою Житомирської області, Сюртянською сільською радою Закарпатської області, Каховською міською та Костогризівською сільською радами Херсонської області.

Щодо встановлення ставок із земельного податку з фізичних осіб на 2015 рік.

Відповідно до підпункту 12.3.2 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) при прийнятті рішення про встановлення місцевих податків та зборів обов'язково визначаються об'єкт оподаткування, платник податків і зборів, розмір ставки, податковий період та інші обов'язкові елементи, визначені статтею 7 Кодексу.

Підпунктом 12.3.4 пункту 12.3 статті 12 Кодексу передбачено, що рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Згідно з підпункту 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 Кодексу у разі, якщо сільська, селищна або міська рада не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів та акцизного податку в частині реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, що є обов'язковими згідно з нормами Кодексу, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм Кодексу із застосуванням їх мінімальних ставок, а плата за землю – із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю.

У разі якщо сільська, селищна або міська рада не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів та акцизного податку в частині реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, що є обов'язковими згідно з нормами Кодексу, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм цього Кодексу із застосуванням їх мінімальних ставок, а плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю (підпункт 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 Кодексу).

Враховуючи викладене, якщо органами місцевого самоврядування не прийняті та не оприлюднені у встановлені чинним законодавством терміни     (до 15 липня 2014 року) рішення щодо ставок земельного податку, у 2015 році ставки земельного податку встановлено відповідно до вимог підпункту 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 Кодексу на рівні податку 2014 року, але з урахуванням коефіцієнта індексації 1,249.

З огляду на зазначене, втрат до місцевого бюджету не передбачено.

Поряд з цим на порушення Закону України від 11 грудня 2003 року        № 1378-ІV «Про оцінку земель» (далі – Закон) у деяких населених пунктах України несвоєчасно проведено повторну нормативну грошову оцінку земель.

Додатково повідомляємо, що проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів регулюються Законом. Обов'язковість проведення нормативної грошової оцінки земель передбачено статтею Закону, а періодичність її проведення – щонайменш один раз на 5-7 років (повторна нормативна грошова оцінка) – статтею 18 цього Закону.

За даними Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, станом на 01.07.2015 проведення повторної нормативної грошової оцінки земель потребують 1285 населених пунктів, що сприятиме додатковим надходженням до місцевих бюджетів.

Голова                                                                                    Р.М. Насіров

 

Текст взято з http://sfs.gov.ua/podatki-ta-zbori/mistsevi-podatki/podatok-na-neruhome-mayno--/listi-dps/print-212257.html

 

Пошук на сайті

Вхід на сайт